Junior Commercial Inspector – Spare Parts (M/F) – ITALY
Descrizione dell'offerta
Prepare for the Future with Kubota!
Since 1890, Kubota has uniquely evolved worldwide. With a strong commitment to solving issues related to food, water, and the environment, we have leveraged our strength as a manufacturer and solution provider. Present in over 120 countries and employing more than 50,000 people across Asia, Europe, and North America, Kubota generates revenues exceeding 20 billion dollars. Whether it's agricultural and industrial machinery, global water solutions, or any other environment-related offering, our concerns and challenges have always been the same: what can we do to meet needs and improve life for the future?
Discover this exciting career opportunity and join us on our journey: “Striving to be an essential innovator to support life.”
My work, our future
The commercial inspector for spare parts develops sales of spare parts and related products (tracks, oils, etc.) at dealerships marketing the brand, in accordance with the commercial policy defined by the division and marketing/sales department management. They keep product and customer information updated and ensure ongoing monitoring.
RESPONSIBILITIES:
Commercial Management
- Promote the entire range of spare parts (products for green areas, agricultural machinery, and public works)
- Develop spare parts sales at dealerships in Italy
- Visit dealerships in Italy / conduct meetings with store managers or executives
- Prepare visit dossiers in collaboration with the manager in Italy
- Update promotional offers
- Provide advice on stock and purchasing management (defining customer needs)
- Monitor pricing grids established by management
- Develop pricing proposals
- Communicate information for new product launches
- Monitor competitors
- Present offers to customers via the company intranet site
Market Management
- Manage translations
- Create promotional materials
- Monitor customers
- Handle complaints or disputes with relevant departments (sales administration and warehouse)
- Control and monitor sales made by distributors
- Provide suggestions to the marketing department to better understand customer needs
EDUCATION AND EXPERIENCE:
Required degree: University diploma (Bac +3 or +4) in International Sales and Marketing. Junior position.
QUALIFICATIONS AND SKILLS:
Foreign languages: Italian, English (advantageous)
The role primarily requires excellent work organization, a high degree of autonomy, and a strong service-oriented sales mindset.
Excellent interpersonal skills with various internal and external contacts (Marketing, Sales Administration, Warehouses, Dealers, and Importers) will be among your key qualities.
Contract type: Fixed-term contract (CDD) for one year
Tenacity and dynamism will be fundamental elements for success in this role.
----- Italian Version --------
Preparati per il futuro con Kubota!
Dal 1890, Kubota si è evoluta in modo unico in tutto il mondo. Con una forte volontà di risolvere i problemi legati all’alimentazione, all’acqua e all’ambiente, abbiamo messo a frutto la nostra forza come produttore e fornitore di soluzioni. Presenti in oltre 120 paesi e con più di 50.000 dipendenti in Asia, Europa e Nord America, Kubota genera un fatturato di oltre 20 miliardi di dollari. Che si tratti di macchine agricole e industriali, soluzioni globali per l’acqua o qualsiasi altra soluzione legata all’ambiente, le nostre preoccupazioni e sfide sono sempre state le stesse: cosa possiamo fare per rispondere alle esigenze e migliorare la nostra vita per il futuro?
Scopri questa entusiasmante opportunità di carriera e unisciti alla nostra avventura: "Cercare di essere un ‘innovatore essenziale per sostenere la vita’".
Il mio lavoro, il nostro futuro
L’ispettore commerciale per i ricambi sviluppa le vendite di pezzi di ricambio e prodotti derivati (cingoli, oli, ecc.) presso i concessionari che commercializzano il marchio, rispettando la politica commerciale definita dalla divisione e dal management del dipartimento marketing/vendite. Tiene aggiornate le informazioni sui prodotti e i clienti di cui assicura il monitoraggio.
MISSIONI:
Gestione commerciale
- Promozione dell’intera gamma di pezzi di ricambio (prodotti per aree verdi, macchine agricole e lavori pubblici)
- Sviluppo delle vendite di pezzi di ricambio presso i concessionari in Italia
- Visita ai concessionari in Italia / colloqui con i responsabili dei negozi o con i dirigenti
- Preparazione dei dossier di visita in collaborazione con il responsabile in Italia
- Aggiornamento delle offerte promozionali
- Consulenza nella gestione delle scorte e degli acquisti (definizione del fabbisogno del cliente)
- Monitoraggio delle griglie tariffarie stabilite dalla direzione
- Elaborazione di proposte di offerta prezzi
- Trasmissione delle informazioni per il lancio dei nuovi prodotti
- Monitoraggio della concorrenza
- Presentazione dell’offerta ai clienti tramite il sito intranet dell’azienda
Gestione mercati
- Gestione delle traduzioni
- Creazione di documentazioni promozionali
Monitoraggio clienti
- Gestione dei reclami o controversie con i servizi competenti (amministrazione vendite e magazzino)
- Controllo e monitoraggio delle vendite realizzate dai distributori
- Proposte al servizio marketing per meglio comprendere le esigenze dei clienti
STUDI ED ESPERIENZA:
Titolo di studio richiesto: Diploma universitario (Bac +3 o +4) in Vendite e Marketing Internazionale. Posizione junior
QUALIFICHE E COMPETENZE:
Lingue straniere: italiano, englese (vantaggio)
Il ruolo richiede innanzitutto una grande organizzazione del lavoro, molta autonomia e un forte senso del servizio orientato alla vendita.
Ottime capacità relazionali con i diversi interlocutori sia interni che esterni (Marketing, Amministrazione Vendite, magazzini, concessionari e importatori) saranno tra le tue qualità principali.
Tipo di contratto: Contratto a tempo determinato (CDD) di un anno
Tenacia e dinamismo saranno elementi fondamentali per avere successo in questo ruolo.